مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

عمل هودوپلاستی چیست؟

  • عمل هودوپلاستی یا جراحی زیبایی کلیتوریس که در آن جراح زیبایی واژن بافت های اضافی در دور این ناحیه را از بین می برد. هدف از انجام این جراحی کاهش دادن طول و اندازه بافت‌های پوشش دهنده اطراف کلیتوریس است و باعث ایجاد احساس راحتی در فرد در حین رابطه جنسی می گردد. علاوه بر این، این عمل جراحی زیبایی زنان از میزان حساسیت، تحریک شدن و  احساس درد در این ناحیه هنگام انجام فعالیت های روزانه هم جلوگیری خواهد کرد.

    عمل هودوپلاستی چیست؟

    کلیتوریس کجاست؟

    ناحیه تناسلی بانوان از دو بخش بیرونی و  درونی تشکیل می شود. در قسمت بیرونی لابیاهای ماژور و مینور قرار دارند. در واقع لابیاهای ماژور  محل رویش موهای زائد هستند و اگر از نظر زیبایی ظاهری به بهبود نیاز داشته باشند. انجام عمل لابیاماژور پلاستی می‌تواند به فرد کمک کند. در بخش زیرین آن لابیای مینور  قرار دارد، گاهی اوقات پیش می آید که این بخش به خاطر بزرگی بیش از حد و ایجاد ناراحتی برای فرد  لازم است عمل جراحی زیبایی به نام لابیاپلاستی انجام شود. این لابیاها از بخش بالاییشان به یکدیگر متصل هستند که به این بخش کلیتوریس گفته می شود. کلیتوریس از عروق خونی، عضلات حسی و همچنین اعصاب حسی زیادی تشکیل می شود که اهمیت زیادی هم در لذت بردن از رابطه جنسی دارد.

    علت انجام هودوپلاستی کلیتورال

    داشتن زایمان طبیعی، دلایل ژنتیک، ضربه خوردن و یا ایجاد زخم معمولا موجب تغییر حالت هود کلیتوریس می‌شود که می تواند اعتماد به نفس بانوان را  کاهش داده و  باعث خجالت در بانوان در هنگام رابطه شود. همچنین سبک زندگی فرد را دچار تغییر کند و  بجز ایجاد ظاهر نامناسب سبب ایجاد اختلال در ارگاسم گردد. ولی بزرگ شدن این اندام جنسی موجب کاهش لذت جنسی برای شخص در حین رابطه جنسی می‌شود. اگر بافت این ناحیه از آلت جنسی در بانوان زیاد از حد شود، در نتیجه رسیدن به تحریک لازم کلیتوریس می‌تواند سخت شود. حتی ممکن است در زمان پوشیدن مایو و یا لباس های تنگ برایشان مشکل ساز شود.

     
     

    بیشتر بخوانید: لابیاپلاستی

     

    مدت زمان عمل جراحی هودکتومی

    تایم مورد نیاز این جراحی به مهارت جراح، داشتن دقت و پیچیدگی ناحیه مدنظر وابسته است. این عمل در مدت زمان نیم تا یک ساعت انجام می گردد. بعلاوه، اگر این عمل به طور همزمان با سایر جراحی های زیبایی مانند لابیاپلاستی انجام شود در نتیجه مدت زمان جراحی نیز بیشتر می‌شود.

    کاندیدای مناسب جراحی زیبایی کلیتوریس

    این روش درمانی برای کسانی است که می خواهند:

    برای اطمینان از صلاحیت فرد برای کاندید شدن انجام عمل هودوپلاستی، فرد موردنظر باید فاکتورهای زیر را داشته باشد. این روش مناسب کسانی است که:

    • می‌خواهند بیشترین لذت جنسی را در رابطه شان داشته باشند.
    • می‌خواهند لباس‌های تنگ مثل مایو بپوشند.
    • می‌خواهند ظاهر کلیتوریس خود را بهتر سازند.
    کاندیدای مناسب جراحی زیبایی کلیتوریس

    عمل جراحی کوچک سازی کلاهک کلیتوریس

    این عمل با استفاده از بی حسی موضعی انجام می‌شود. طی مدت این عمل جراحی فرم و اندازه هود کلیتورال به وسیله جراح معین می‌شود. در صورتی که سایر نقاط مجاور هم به تغییر احتیاج داشته باشند، می توانند با این عمل بطور همزمان انجام شوند. برای مثال متخصص  جراح در حین عمل جراحی برای برخی افراد همزمان با لابیاپلاستی عمل هودوپلاستی را هم انجام می‌دهد. البته در صورتی که به این عمل نیاز باشد.

    این عمل مزایای زیادی برای افرادی که می خواهند این جراحی بی خطر و راحت را انجام دهند در پی دارد. این مزایا شامل:

    مزایای جراحی زیبایی کلیتوریس

    • لباسهای تنگ را به راحتی می پوشند.
    • بدست آوردن رضایت جنسی
    • بدست آوردن تصویر بدنی مثبت
    • افزایش اعتماد به نفس فرد
    • بالا رفتن حس لذت در حین رابطه جنسی بدون داشتن خجالت

    عوارض بزرگ بودن کلیتوریس

    افزایش یافتن اندازه هود که خود این می تواند مشکلات دیگری را با خود به همراه داشته باشد به شرح زیر هستند:

    • بوجود آوردن ظاهری نازیبا
    • داشتن حس جنسی پایین‌تر
    • داشتن اصطکاک بالا و متوالی با لباس زیر
    • ایجاد ناراحتی در زمان راه رفتن، نشستن و ورزش
    • ایجاد ناراحتی در حین رابطه جنسی

    انتخاب بهترین متخصص جراح زیبایی زنان

    پیدا کردن و انتخاب یک جراح زیبایی زنان مناسب و ماهر به منظور پیشگیری از عوارض احتمالی ناشی از عمل خیلی اهمیت دارد. این مهم است که متخصص جراح از تجربه و تبحر مورد نیاز در زمینه عمل جراحی هودوپلاستی برخوردار باشد. در نتیجه می تواند مانع بوجود آمدن خطرات عمل جراحی هودوپلاستی کلیتورال شود.

    عوارض عمل جراحی هودوپلاستی

    همانند دیگر عمل های جراحی این عمل نیز از عوارض عوارض جانبی خود را دارد. این شیوه درمان می تواند عوارضی مختصر و موقت بوجود آورد. با انتخاب کردن یک متخصص جراح زنان مجرب و متبحر برای درمان هودوپلاستی می توان از عوارض احتمالی و خطراتش پیشگیری کرد.

    بعضی از عواملی که موجب ایجاد خطراتی در این عمل می شوند به شرح زیرند:

    • ایجاد خونریزی
    • ایجاد عفونت
    • به وجود آوردن زخم
    • کمتر شدن احساس در کلیتوریس

    مراقبت های بعد از انجام عمل هودوپلاستی

    تمام مراحل جراحی حدودا یک ساعت زمان خواهد برد. با وجود اینکه مدت زمان بهبودی پس از عمل از یک بیمار با دیگری متفاوت است، ولی بدست آوردن بهبودی کامل می‌تواند 2هفته زمان ببرد. مانند سایر مراقبت های پس از عمل برای جراحی هایی مثل لابیاپلاستی، برای این جراحی هم باید نکات مهمی رعایت گردند تا بهبودی زودتر بدست آید. از جمله این نکات:  

    • برای طولانی مدت از یکجا نشستن دوری شود.
    • رانندگی پس از عمل ممنوع است.
    • به هیچ وجه ورزش های سنگین انجام ندهید.
    • برای 5روز اجسام سنگین را بلند نکنید.
    • به مدت یک ماه از رابطه جنسی خودداری کنید.
    • میوه و سبزیجات تازه زیاد استفاده کنید تا از یبوست جلوگیری کنید.
     
     

    بیشتر بخوانید: سزارین

    سوالات متداول 

    هزینه عمل جراحی کلیتوریس

    هزینه عمل هودکتومی به علت نیازهای شخصی به شکل رو به افزایشی در نوسان است. از جمله عواملی که بر میزان هزینه های این جراحی تاثیرگذار است شامل اهداف و نیازهای درمانی بیماران، موقعیت جغرافیایی محل انجام عمل، تبحر و اعتبار جراح متخصص، انجام آزمایشات لازم و هزینه بیهوشی است.

    آیا هودوپلاستی دردناک است؟

    این شیوه اغلب با بی حسی موضعی انجام می‌گردد و  می توان گفت تقریبا بدون درد است. احتمال دارد در مدت 1تا 2 روز  بعد از جراحی احساس درد داشته باشید که این مشکل با مصرف یکسری مسکن برطرف می شود و اصلا نباید نگران شوید.

    آیا جای زخم یا اسکار عمل هودوپلاستی باقی می ماند؟

    زخم های ناشی از جراحی هودوکتومی و لابیاپلاستی، در بافت‌های نازکی که در این نواحی به شکل طبیعی چین های ریز وجود دارد دیده می شود و با گذر زمان با برطرف شدن کامل این زخم ها، پنهان می شوند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    برچسب ها:
    پرسش و پاسخ تکمیلی

    سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

    0 دیدگاه
    یک دیدگاه بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با پزشک