مدت زمان مطالعه ۳۱ دقیقه

راهنمای کامل معرفی خدمات و ویژگی های بهترین متخصص زنان

  • تا به حال در مورد ویژگی هایی که یک پزشک زنان را به بهترین متخصص زنان و زایمان تبدیل می کند فکر کرده اید؟

    امروزه با توجه به ریسک های موجود، نمی توان پزشک خود را بر پایه ی حدس و گمان انتخاب کرد.

    تخصص زنان و زایمان یکی از مهم ترین و ضروری ترین تخصص ها در جامعه است. مراجعه به دکتر زنان و زایمان علل مختلفی دارد هم از نظر درمانی و هم زیبایی. یکی از مهم ترین و ضروری ترین مراجعات به متخصص، در دوران بارداری است. در این دوران مهم همیشه یکی از مشکلاتی که برای زنان باردار وجود دارد این است که متخصص زنان و زایمان خوب چه کسی است؟

    از همین رو در این مقاله در صدد هستیم که بسیاری از خدمات وی را بشناسیم و هم چنین ویژگی ها و معیارهایی که سبب می شود یک متخصص زنان و زایمان به بهترین متخصص زنان و زایمان مبدل شود را مورد بررسی قرار دهیم.

    ویژگی های بهترین متخصص زنان

     
     

    بهترین متخصص زنان کیست؟

    بهترین متخصص زنان و زایمان کسی است که بتواند به بهترین شکل ممکن با بیمار ارتباط برقرار کند. همچنین پزشک باید بتواند طبق شرایط بیمار و مشکل وی بهترین درمان را برای آن انتخاب کند. در حالتی که پزشک بتواند ار تباطی موثر با بیمار برقرار کند، می تواند استرس و نگرانی های بیمار را کاهش دهد. این روند به بهبود بیمار کمک شایانی می کند.

     
     

    تخصص و رزومه

    یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک متخصص زنان و زایمان باید داشته باشد این است که دانش و سواد کافی را در زمینه ای که فعالیت دارد داشته باشد. از همین رو متخصص زنان و زمان خوب افرادی هستند که توانسته اند تحصیلات آکادمیک موفقی داشته باشند و در دوران تحصیل در دانشگاه منابع معتبری را در حوزه تخصص خود مطالعه کرده اند.
    سواد و آگاهی این امکان را فراهم می کند که این متخصصین بتوانند با نگاه دقیق تری به درمان بپردازند و انجام روند تشخیص و معاینات بهتر باشد. هم چنین
    به روز بودن علم و دانش پزشک یکی از مهم ترین مسائلی است که باید در نظر بگیرید. با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی نیاز است تا پزشک نیز علم و دانش خود را ارتقا بدهند. بهترین پزشک متخصص زنان و زایمان کسی است که روش های درمان خود را طبق متد های روز دنیا آپدیت کند و با استفاده از آن ها به درمان بپردازد.
    در نظر بگیرید در صورتی که می خواهید جراحی زیبایی زنان انجام  دهید، حتما به نمونه های جراحی قبلی پزشک رجوع کنید و آن ها را بررسی کنید.

    درباره دکتر میرزا محمدی
    درباره دکتر سوسن میرزامحمدی
     
     

    تجربه و مهارت

    معیار دیگری که باید مورد نظر داشته باشید این است که متخصص زنان و زایمان باید حتما در کنار آگاهی، تجربه ای در بخش درمان و تشخیص بیماری های مختلف و وضعیت های مختلف زنان باردار داشته باشد. به جهت اهمیت موضوع تجربه بسیاری از متخصصین زنان دوره ای را به عنوان دستیار در کنار بهترین متخصصین زنان و زایمان به کار مشغول می شوند تا تجربه درمانی شان افزایش داشته باشد.
    مهم ترین مسئله در انتخاب متخصص زنان این است که از دانش و مهارت پزشک آگاهی لازم را پیدا کنیم.
    با پرس و جو از آشنایان یا بررسی نمونه کار های پزشک، کسب این آگاهی به خوبی امکان پذیر است.

     
     

    همدلی و مهربانی

    اگر بیمار بداند که پزشک می تواند مشکلات مختلف او را درک کند و در مورد آن ها با وی همدلی و همدردی نماید. روند درمان علاوه بر سرعت، از کیفیت بالاتری نیز برخوردار خواهد شد.
    زمانی که پزشک با بیمار با خوش رویی و مهربانی برخورد می کند، بیمار احساس راحتی و نزدیکی بیشتری با او احساس می‌نماید.
    تجربه نشان داده است که هر چه در رابطه ی میان پزشک و بیمار احساس راحتی بیشتری دخیل باشد
    روند درمان بیمار بهتر طی می گردد.

     
     

    اعتماد به نفس بالا

    زنان به دلیل مشکلات پیچیده ای که ممکن است برایشان پیش بیاید
    همواره به پزشکی نیاز دارند که به بتوانند با الهام گرفتن از او، اعتماد به نفس خود را بالا ببرند.
    و با قدرت بیشتری با بیماری ها رو به رو گردند. هم چنین با صراحت بیان مطرح کردند مشکلات و بیماری که پزشک بهتر است که مسائل مربوط به سلامتی بیمار را با زبانی ساده و قابل فهم و همچنین بدون اغراق یا کوچک نمایی برای او توضیح دهد.
    پزشک باید توجه داشته باشد که پیش از هر شخص دیگری، بیمار این حق را دارد که از مشکلاتی که سلامتی وی را تهدید می کنند آگاه گردد.

     
     

    با احترام برخورد کردن

    در این موضوع که رفتار احترام آمیز باعث می شود دیگران احساس بهتری به ما داشته باشند شکی نیست.
    اگر پزشک سعی کند که در همه ی مواقع خونسردی خود را حفظ کند.
    و خود را جای بیماری بگذارد که در مورد وضعیت سلامتی خود نگران است، می تواند اعتماد او را جلب کند.
    و با افزایش حس اعتماد و نزدیکی در رابطه میان پزشک و بیمار، از فواید این نزدیکی در روند درمان بهره گیرد.

     
     

    وجدان کاری و اخلاق حرفه ای

    وجدان کاری و اخلاقه مداری از دیگر معیارهایی است که در صورتی که در فعالیت های پزشکی لحاظ شود می تواند نتایج مثبت فراوانی را به همراه داشته باشد. از همین رو این ویژگی می تواند موجب همدلی بیشتر پزشک با بیمار شود و در شکلی گیری ارتباط خوب پزشک با بیمار موثر واقع خواهد شد. زمانی که بیمار به پزشک خود اعتماد کند روند درمانی تا حد زیادی با موفقیت هایی همراه خواهد بود.

     
     

    موقعیت مکانی مناسب و در دسترس

    در این مورد شما مخاطبین عزیز باید توجه داشته باشید فردی را به عنوان پزشک متخصص زنان خود انتخاب کنید که از لحاظ موقعیت مکانی مطب وی با منزل شما در هنگام رفت و آمد به دردسر نیوفتید. چرا که مسافت طولانی شما را خسته می کند. به عنوان مثال: اگر در منطقه 5 ترهان زندگی می کنید بهتر است از بهترین متخصص زنان در صادقیه کمک بگیرید.

    در برخی موارد ممکن است نیازی به در دسترس بودن پزشک نباشد.
    اما در مورد تخصص زنان و زایمان لازم است که پزشک همواره در دسترس بیمار باشد.
    چون مثلا اگر در دوره ی بارداری، مشکلی بیمار را تهدید کند، یا زمان زایمان فرا برسد.
    بهترین کار این است که قبل از هر چیز با پزشک خود تماس بگیرد.

     

     

     
     

    تعرفه مناسب و تعداد بالای مراجعه کننده

    تعداد مراجعه هر زن در طول زندگی اش به پزشک متخصص زنان بسیار زیاد است. به این علت نیاز است تا تعرفه پزشک انتخابی شما مناسب و معقول باشد. به یاد داشته باشید هر پزشکی که هزینه دریافتی اش زیاد باشد الزاما به معنی خوب بودن کار پزشک و متخصص بودن وی نیست. همچنین هر پزشکی که تعرفه ای کمتر را دریافت می کند به معنی نداشتن تخصص و نداشتن اطلاعات کافی وی در این زمینه های نیست. شما باید به مهارت و میزان تجربه و دانش پزشک توجه کنید.

    موردی بدیهی است هر چقدر تعداد مراجعه کنندگان به پزشک مورد نظر بیشتر باشد نشان دهنده مناسب بودن پزشک شماست. در صورتی که عملکرد پزکشی از هر نظر بهترین باشد مراجعه کنندگان وی و میزان رضایت از او نیز به نسبت بیشتر می شود.

     
     

    ارائه خدمات مشاوره آنلاین

    می توانید برای سهولت در برقراری ارتباط از پزشکی کمک بگیرید از سامانه مشاوره آنلاین استفاده می کند.بدین ترتیب برای انجام ویزیت و ارائه پرونده پزشکی دیگر نیاز به مراجعه حضوری به مطب آن هم در چنین شرایط آلودگی کووید 19 و میزان خطرناکی برای افراد به خصوص خانم های باردار دارد.

    ویژگی های کلینیک، مطب یا بیمارستان

    از مهم ترین مسائلی که باید مورد نظر داشته باشید این است که حتی محلی که بهترین متخصص زنان در آن مشغول به کار هستند نیز مهم است. به همین جهت در بخشی مجزا قرار است که به مهم ترین ویژگی هایی که یک مرکز درمانی باید داشته باشد، تا متخصص زنان و زایمان خوب بتواند خدمات درمانی درست و موفقی را به مراجعین اش ارائه کند، بپردازیم.

     

    تجهیزات پزشکی و امکانات درمانی مرکز درمانی

    اولین مساله ای که باید مورد توجه قرار دهید میزان تجهیزات درمانی و مجهز بودن مرکز درمانی است. هرچقدر که مرکز درمانی مجهز تر باشد متخصص زنان و زایمان می تواند با بکار گیری تجهیزات پزشکی در روند تشخیص و درمان زنان باردار موفق تر عمل کند. در مواردی که مرکز درمانی با محدودیت امکانات مواجه است پزشکان نیز نمی توانند به درستی خدماتی که لازم است را برای زنان ارائه کنند. هرچقدر هم که با تجربه و با سواد باشند باز هم محدویت هایی در ارائه خدمات آنها وجود خواهد داشت. خوش بختانه این روزها کم نیستند مراکز درمانی مجهز که توانستند دغدغه مندی زنان باردار و خانواده هایشان را بکاهند. زیرا که بهترین متخصص زنان و زایمان در این مراکز مشغول خدمت هستند.

     
     
     

    حرفه ای بودن پرسنل و کادر پزشکی در مرکز درمانی

    از جمله مهم ترین ویژگی هایی که یک مرکز درمانی باید داشته باشد این است که پرسنل و پرستاران باید حرفه ای و متخصص باشند تا بهترین خدمات را برای بیماران در آن مکان داشته باشند.
    به همین جهت بسیاری از کلینیک ها و بیمارستان هایی که پرسنل حرفه ای دارند و در درمان بسیار موفق و مثمر ثمر خواهند بود.
    این مساله به بهبود رابطه بیماران و نیز همراهان شان کمک زیادی خواهد کرد. از این جهت که حرفه ای بودن پرسنل به توانایی مدیریت ارتباط آن ها با مراجعین نیز کمک های شایانی خواهد کرد.

     
     
     

    تمیز بودن مراکز درمانی

    از دیگر معیارهایی که باید در انتخاب مراکز درمانی دقت داشته باشید این است که آن ها تمیز باشند و هرگونه اقدامات بهداشتی در فواصل زمانی کوتاه انجام شود. این مساله به این جهت اهمیت دارد که زنانی که قرار است در این مراکز زایمان داشته باشند باید در امنیت بهداشتی باشند تا هیچ گونه انتقال بیماری یا آلودگی رخ ندهد. بسیاراند مراکزی که به جهت بهداشت بسیار موفق عمل کرده اند و در کاهش انتقال بیماری و کاهش دغدغه مندی افراد توانستند کاملا موفق باشند.

     
     
     

    خدمات متخصص زنان و زایمان

    متخصص زنان خوب کسی است که بتواند تمامی بیماری های مرتبط با فیزیولوژی و اندام تناسلی زنانه را با کمک انواع راهکار ها و دستگاه های تشخیصی و درمان و هم چنین هر یک از عمل های زیبایی زنان را به بهترین نحو ممکن به پایان برساند. در ادامه این مبحث می پردازیم به مهم ترین خدماتی که از سوی متخصص زنان و زایمان و نازایی و جراح زیبایی ارائه می شود.

     
     

    زایمان

    اگر شما یک مادر آینده هستید، مطمئناً احساسات مختلفی از هیجان و ترس را تجربه خواهید کرد. وقتی باردار می شوید، به فکر درست غذا خوردن می افتید و یک سبک زندگی سالم را انتخاب می کنید تا به کودک در حال رشد خود با تغذیه مناسب کمک کنید. اما با نزدیک شدن به موعد مقرر، احتمالاً احساس تنش می کنید و فکر می کنید که چگونه می خواهید کودک خود را به دنیا بیاورید. و گزینه ها یا زایمان از طریق واژن یا سزارین هستند.

    همانطور که می دانید زایمان یکی از مهم ترین تجربه های انسانی برای هر خانمی است که می تواند در بازه های زمانی مختلف برای شان اتفاق افتد است به دلیل اهمیت بالای چنین اتفاقی خوشایندی هر زنی برای به سلامت گذراندن آن به دنبال پزشکی متبحر و کاردان برای تولد فرزند خود که تو گویی ارزشمند ترین دارایی وی محسوب می شود. در ادامه این مبحث به انواع زایمان و موضوعات مرتبط با آن می پردازیم تا مخاطبین با انواع تولد فرزند با شکب تصویر و فیلم ها بیشتر آشنا شوند.

     
     
     

    زایمان طبیعی

    در شرایطی که نیازی به بهره گیری از زایمان سزارین نیست، متخصص زنان باید بتواند زایمان طبیعی را به بهترین شکل ممکن و با وارد آوردن آسیب هر چه کمتر به مادر و جنین انجام دهد.

    تقریباً همه از شدت دردی که یک زن در هنگام زایمان طبیعی دارد، اطلاع دارند. دردی که یک زن در طی روند زایمان تجربه می کند، شدیدترین نوع درد محسوب می شود و به نوعی زنده ماندن پس از زایمان، تولد دوباره زن محسوب می شود. لازم است بدانید سزارین برای بسیاری از زنانی که نمی توانند کودک خود را به طور طبیعی و برای کسانی که بارداری پر خطر دارند، به یک مزیت تبدیل شده است. اما، بسیاری از خانم ها فقط به دلیل ترس از درد طبیعی در زایمان، اقدام به انتخاب سزارین کردند.

    زایمان طبیعی بدون درد

    زایمان بدون درد روش طبیعی زایمان تقریباً بدون احساس درد در هنگام زایمان است. به طور خلاصه، زایمان بدون درد چیزی نیست جز زایمان طبیعی بدون درد. بی حسی اپیدورال استفاده شده در این روش به مادران کمک می کند تا درد زایمان طبیعی را تسکین دهند و محبوب ترین روش برای تسکین درد در هنگام زایمان است.

    مراحل انجام زایمان طبیعی بی درد

    در حین زایمان، رحم با قدرت منقبض می شود تا کودک را خارج کند. این انقباضات علت اصلی درد زایمان است. زایمان زمانی شروع می شود که رحم منقبض شده و دهانه رحم شروع به باز شدن می کند تا راه برای بیرون آمدن کودک ایجاد شود. در حین زایمان، درد ناشی از انقباضات رحمی از طریق عصب های ستون فقرات یا ستون فقرات از رحم به مغز منتقل می شود.

    اپیدورال به عنوان بی حسی منطقه ای عمل می کند. هنگامی که اپیدورال در نزدیکی نخاع در کانال نخاع تزریق می شود، داروی بیهوشی باعث احساس بی حسی در نواحی شکم، دستگاه تناسلی و لگن می شود. از دست دادن احساس در این قسمت ها احساسات تشدید کننده را مسدود کرده و از انتقال احساس درد به مغز جلوگیری می کند. بنابراین، اپیدورال در حین زایمان اطمینان حاصل می کند که روند زایمان بدون درد همراه است.

     

    زایمان سزارین

    زایمان سزارین یا همان عمل سزارین جراحی برای زایمان نوزاد است. کودک را از طریق شکم مادر بیرون می آورند. در ایالات متحده تقریباً از هر سه زن یک نفر به این روش بچه می گیرد. برخی از بخش های C برنامه ریزی شده است، اما بسیاری از آن ها در صورت بروز مشکلات غیر منتظره در هنگام زایمان انجام می شود. دلایل سزارین ممکن است باشد.

    مشکلات سلامتی در مادر
    مادری که بیش از یک نوزاد را حمل می کند
    اندازه یا موقعیت کودک
    سلامتی کودک در خطر است
    شرایط آن طور که باید پیش نمی رود
    این جراحی برای مادر و نوزاد نسبتاً بی خطر است. هنوز هم این یک عمل جراحی بزرگ است و خطراتی را به همراه دارد. همچنین بهبودی از بخش C نسبت به زایمان واژینال بیشتر طول می کشد. این می تواند خطر داشتن در بارداری های آینده را افزایش دهد. بعضي از خانم ها ممكن است بعداً براي تولد واژن دچار مشكل شوند. هنوز هم بسیاری از زنان پس از سزارین (VBAC) قادر به زایمان واژینال هستند.

    در این حالت، یک دکتر زایمان خوب می تواند با سنجش درست شرایط و بهره گیری از تبحر و تجربه ی خود، نوزاد را به روش عمل سزارین متولد و سلامت مادر و جنین را در طول زایمان تضمین نماید.

    مزایای انجام عمل سزارین

    برای خانم هایی که قبلاً تحت جراحی سزارین نشده اند، ممکن است سزارین برنامه ریزی شده خطر ابتلا به موارد زیر را کاهش دهد:

    درد هنگام زایمان و بعد از آن
    آسیب به واژن
    خونریزی شدید بعد از زایمان
    از دست دادن کنترل مثانه
    رحم، واژن، روده یا مثانه که به دیواره واژن فشار می آورد (افتادگی اندام لگن).
    البته بهتر است بدانید که این بدان معنا نیست که این اتفاقات رخ نخواهد داد، اما خطر شما کمتر از زایمان واژینال است.

     
     
     

    مراقبت های بارداری

    هنگامی که باردار هستید یا قصد کودکی دارید، درمورد محل تولد و اینکه دوست دارید در این مدت از چه کسانی مراقبت کنید، گزینه های مختلفی دارید.
    مراقبت در سه دوره سه ماهه بارداری
    بارداری به سه دوره زمانی یا “سه ماهه” تقسیم می شود. تمرکز مراقبت در هر سه ماهه متفاوت است.

    سه ماهه اول بارداری از حاملگی تا حدود 13 هفته بارداری است. در این مدت پزشک یا مامای شما بر انتخاب نوع مراقبت شما تمرکز کرده و سلامتی شما و کودک در حال رشد را ارتقا می دهند.

    سه ماهه دوم بارداری از حدود هفته های 14 تا 26 بارداری است. تمرکز مراقبت در این مدت نظارت بر رشد و سلامتی کودک شما خواهد بود.

    سه ماهه سوم از 27 تا هفته 40 تا 42 بارداری است. پزشک یا مامای شما رشد کودک، وضعیت سلامتی شما را کنترل کرده و شما را برای زایمان و دوره فوری پس از تولد آماده می کنند. در سه ماهه سوم بارداری، بازدیدهای بیشتری را انجام می دهید تا نظارت مکرر را امکان پذیر کنید.

    مراقبان بارداری

    مراقبان ممکن است شامل یک ماما، یک پزشک، یک متخصص زنان و زایمان یا ترکیبی از هر سه باشند. بهتر است با متخصصان بهداشت، خانواده و دوستان در مورد گزینه های خود و اینکه از انواع مختلف مراقبت های موجود چه انتظاراتی دارید صحبت کنید.
    ماماها
    ماماها وظیفه مهمی در مشاوره و آموزش بهداشت نه تنها برای زنان، بلکه برای خانواده ها و جامعه نیز دارند. آن ها باید واجد شرایط و ثبت نام به عنوان ماما باشند. ماماها می توانند زن و مرد باشند.
    یک ماما با شما مشورت می کند تا:
    در دوران بارداری خود بر شما نظارت، مراقبت و مشاوره داشته باشید
    در هنگام تولد کودک از شما حمایت کنید
    پس از زایمان از خود و کودک خود مراقبت کنید
    تشخیص دهید که چیزی در مورد شما یا کودک شما از آنچه طبیعی است تغییر کرده است
    در صورت لزوم از کمک متخصص استفاده کنید
    در صورت لزوم ، در غیاب متخصص ، برخی اقدامات اضطراری را انجام دهید.
    متخصصان زنان و زایمان
    متخصص زنان و زایمان پزشکی است که آموزش های تخصصی گسترده ای را پشت سر گذاشته است. آن ها متخصص در:
    مراقبت از بارداری (زنان و زایمان)
    بهداشت باروری زنان (زنان).

    پزشکان متخصص زنان و زایمان برخی از مراقبت ها را در یک کلینیک قبل از زایمان در بیمارستان های دولتی انجام می دهند. بسته به بیمارستان، در صورت انجام وظیفه در زمان ملاقات، ممکن است به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید. اگر حاملگی شما پیچیده باشد یا دچار مشکل شود، به احتمال زیاد به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه خواهید کرد.

    انواع مراقبت های دوران بارداری


    مراقبت های قبل از زایمان (مراقبت در دوران بارداری) این کار را می توان توسط ماما، پزشک یا متخصص زنان و زایمان انجام داد. قرارهای منظم برای نظارت بر بارداری و سلامتی شما و کودک مهم است. این شامل پرسیدن از شما در مورد سلامتی، بررسی فشار خون و نظارت بر رشد کودک شما خواهد بود. همچنین می توانید در مورد هر آنچه ممکن است شما را آزار دهد سوال کنید و صحبت کنید. اگر بارداری شما “کم خطر” تلقی شود، در طول بارداری هفت تا 10 مورد از این ویزیت ها خواهید داشت.

    یک دکتر زنان خوب باید بتواند به بهترین نحو به مادر در داشتن تجربه ای شیرین از دوران بارداری کمک کند.

    مراقبت های طول بارداری می تواند در سلامت مادر و جنین در طول این دوران بسیار موثر باشد.

     
     

    درمان ناباروری

    ناباروری به شرایطی گفته می شود که زوج های جوان پس از مدت زمانی بیش از یک سال برقراری رابطه جنسی محافظت نشده بارداری و فرزند آوری را تجربه نکرده اند. این اتفاق می تواند از سوی مرد یا زن باشد و علل مختلفی در ایجاد چنین شرایطی دخیل است که در ادامه به بحث و بررسی بیشتر آن می پرازیم.

    در خانم ها دلایلی هم چون وجود بیماری های زنانه مانند: فیبروئید ها، سرطان دهانه رحم، آندومتریوز و .. و حتی بیماری تیورئید می تواند باشد. در مردان نیز مشکلاتی هم چون نبود کمیت و کیفیت کافی اسپرم ها جهت باروری و اختلال در در ترشح هورمون های مردانه می تواند از جمله شایع ترین علل بروز این عارضه گردد. البته که افزایش سن یکی دیگر از عامل مشترک و مهمی است که موجب پدید آمدن چنین شرایطی می شود.

     
     

    نحوه تشخیص ناباروری


    پزشک شما ممکن است چندین آزمایش از جمله آزمایش خون برای بررسی سطح هورمون ها و نمونه برداری از آندومتر برای بررسی پوشش رحم شما را تجویز کند.

    هیستروسالپلنگوگرافی (HSG)

    این روش شامل سونوگرافی یا اشعه ایکس از اندام های تولید مثل شماست. یک پزشک رنگ یا نمکی و هوا را به دهانه رحم شما تزریق می کند که از طریق لوله های رحمی به سمت بالا حرکت می کند. با استفاده از این روش، پزشک می تواند لوله ها را مسدود کند یا خیر.

    لاپاراسکوپی

    پزشک شما یک لاپاراسکوپ یک لوله باریک مجهز به یک دوربین کوچک را از طریق یک برش کوچک نزدیک به شکم شما قرار می دهد. با این کار می توانید قسمت بیرونی رحم، تخمدان ها و لوله های رحمی شما را مشاهده کنند تا رشد غیر طبیعی را بررسی کنند. پزشک همچنین می تواند لوله های رحمی شما را مسدود کند یا خیر.

    لاپاراسکوپی اگر به شما بیماری لوله یا لگن مبتلا شده است، یک گزینه این است که جراحی برای بازسازی اندام های تولید مثل انجام دهید. پزشک شما برای خلاص شدن از بافت اسکار، درمان آندومتریوز، باز شدن لوله های مسدود شده یا از بین بردن کیست تخمدان، کیسه های پر از مایع است که می تواند در تخمدان ها تشکیل شود، یک لاپاراسکوپ را از طریق برش نزدیک دکمه شکم شما قرار می دهد.

    هیستروسکوپی

    در این روش، پزشک از طریق دهانه رحم شما یک هیستروسکوپ را درون رحم شما قرار می دهد. این ماده برای از بین بردن پولیپ و تومورهای فیبروئید، تقسیم بافت اسکار و باز کردن لوله های مسدود شده استفاده می شود.

     

    راهکار های درمان نازایی در مردان و زنان

    دارو درمانی

    در صورت بروز مشکلات تخمک گذاری، ممکن است داروهایی مانند کلومیفن سیترات (کلومید، سروفن)، گنادوتروپین ها (مانند گونال-اف، فولیستیم، هومگان و پرگنیل) یا لتروزول برای شما تجویز شود.

    در صورت عدم کارکرد کلومید یا سروفن، گنادوتروپین ها می توانند باعث تخمک گذاری شوند. این داروها هم چنین با آزاد شدن تخمک های متعدد در تخمدان ها می توانند به بارداری شما کمک کنند. به طور معمول، هر ماه فقط یک تخمک آزاد می شود.

    اگر دچار ناباروری غیرقابل توجیه هستید یا سایر روش های درمانی به شما در باردار شدن کمک نکرده اند، ممکن است پزشک گونادوتروپین را مصرف کند.

    متفورمین (گلوکوفاژ) نوع دیگری از دارو است که در صورت داشتن مقاومت به انسولین یا PCOS (سندرم تخمدان پلی کیستیک) ممکن است به تخمک گذاری طبیعی شما کمک کند.

    لقاح آزمایشگاهی (IVF)

    در این روش نوین درمان ناباروری، پزشک جنین هایی را درون رحم شما قرار می دهد که در ظرف لقاح یافته اند.

    شما گنادوتروپین هایی مصرف می کنید که رشد بیش از یک تخمک را تحریک می کنند. هنگامی که تخمک ها بالغ می شوند، پزشک از سونوگرافی برای راهنمایی استفاده می کند و آن ها را با سوزن جمع می کند.

    سپس اسپرم جمع شده، شسته شده و به تخم های موجود در ظرف اضافه می شود. چندین روز بعد، جنین ها یا تخمک های لقاح یافته با دستگاهی به نام کاتتر تلقیح داخل رحمی درون رحم شما قرار می گیرند.

    اگر شما و همسرتان موافق باشید، جنین های اضافی را می توان یخ زده و ذخیره کرد تا بعداً استفاده شود.

    ICSI (تزریق اسپرم داخل سیتوپلاسمی). یک پزشک اسپرم را مستقیماً درون تخمک داخل ظرف تزریق می کند و سپس آن را در رحم شما قرار می دهد.

    GIFT (انتقال لوله درون فالوپي گامت) و ZIFT (انتقال داخل فالوپي زيگوت). مانند IVF، این روش ها شامل بازیابی تخمک، ترکیب آن با اسپرم در آزمایشگاه و سپس انتقال آن به بدن شما است.

     
     
     
    دکتر میرزامحمدی در مورد علل و درمان ناباروری توضیح می دهد:
     
     
     

    تشخیص و درمان انواع بیماری های زنان

    بسیاری از بیماری های زنانه وجود دارد که با توجه به فیزیولوژی خانم ها شکل می گیرد هر یک از آن ها می تواند به نوبه ای خطر آفرین و تهدید کننده سلامتی زنان باشد. در این راستا باید از فردی خبره و کاردان جهت تشخیصی درست و ارائه راهکار های درمانب متناسب با شرایط فیزیکی فرد بیمار، کمک گرفت.

    در ادامه به برخی از شایع ترین این بیماری ها می پردازیم:

     
     

    سرطان رحم

    سرطان رحم زمانی اتفاق می افتد که سلول های غیرطبیعی در رحم ایجاد شده و رشد خارج از کنترل را شروع کنند.

    دو نوع اصلی سرطان رحم وجود دارد. سرطان های آندومتر از پوشش رحم (آندومتر) شروع می شوند و حدود 95٪ موارد را تشکیل می دهند. و سارکوم های رحمی، که در بافت عضلانی (میومتر) ایجاد می شود ، و نوع نادرتری از سرطان رحم است.

    که سرطان رحم نیز نامیده می شود، بیشترین سرطان زنان در استرالیا است. خطر ابتلا به سرطان رحم در یک زن در استرالیا تا سن 85 سالگی 1 در 40 است.

    تخمین زده می شود که 3267 مورد جدید سرطان رحم در استرالیا در سال 2021 تشخیص داده شود.

     

    آندومتریوز

    آندومتریوز بیماری است که می تواند زنان را تحت تأثیر قرار دهد. وقتی این اتفاق می افتد که بافتی مشابه بافت آندومتر در خارج از رحم رشد می کند.

    این بافت به همان روشی که بافت آندومتر تأثیر می گذارد، به هورمون های منبع معتبر پاسخ می دهد که بر چرخه قاعدگی تأثیر می گذارد. مانند بافت آندومتر متورم و خونریزی می کند ، اما جایی برای بافت زائد و خون وجود ندارد.

    این بافت سرطانی نیست اما می تواند منجر به ایجاد زخم و چسبندگی شود. این می تواند لوله های رحمی را مسدود کند، و کیست ها می توانند به دلیل خون گیر افتاده ایجاد شوند. بافت ها می توانند جوش بخورند و منجر به تغییر در اندام های تولید مثل شوند.

     
     

    عفونت واژن

    عفونت های واژینال توسط میکروارگانیسم ها ایجاد می شود، اما زنان می توانند اقدامات احتیاطی مانند پوشیدن لباس زیر گشاد و جاذب را برای کاهش خطر ابتلا به عفونت انجام دهند.
    عفونت ها معمولاً باعث ترشحات همراه با خارش، قرمزی و گاهی سوزش و درد می شوند.
    پزشکان نمونه مایعات واژن یا دهانه رحم را بررسی می کنند تا از نظر وجود میکروارگانیسم هایی که می توانند باعث عفونت شوند، بررسی شوند.
    درمان به علت بستگی دارد.

     
     
     

    انجام انواع جراحی های زیبایی زنان

     
     

    لابیاپلاستی

    لبیاپلاستی یکی دیگر از انواع جراحی های زیبایی زنانه است که تا کنون طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان پیدا کرده است. در طی این عمل جراحی لبیا های بیرونی واژن که بلند و نا متقارن است را کوتاه و یکسان می کنند تا اندام تناسلی خانم شکل بهتری بگیرد.

    انجام لابیاپلاستی
     

    پرینورافی

    ناحیه پرینه دقیقا جای است که بین مقعد و واژن که بر اثر عوامل متعدد همچون زایمان طبیعی، شرایط فیزیکی و صدمه وارد شدن به آن و .. ممکن است دچار پارگی یا آسیب شود در این نوع عمل جراحی ، جراح زیبایی زنان با دقت و تخصص بالایی که دارد اقدام به ترمیم و بازسازی کردن این ناحیه می کند.

    پرینورافی بعد از زایمان
     
     

    واژینوپلاستی

    همانطور که می دانید گشادی واژن یکی از علل ناراحتی ها و عوامل آزار دهنده روحیه خانم ها محسوب می شود. این اتفاقات در اثر زایمان های طبیعی متعدد و ارتباطات جنسی نا متعارف ایجاد می شود. در طی این عمل تنگ کردن واژن عضلات جداره واژن را نزدیک و به یکدیگر متصل می کنند تا خانم به همان شرایط و جوانی واژن 10 سال پیش خود باز گردد.

    کردن واژن
    تنگ کردن واژن
     

    سفید کردن واژن

    در طی گذر زمان و عوامل متعددی دیگر ممکن است ناحیه تناسلی خانم ها تیرگی شدید داشته باشد که متخصص زنان با کمک انواع دستگاه های نوین هم چون لیزر و سایر دستورات مراقبتی بهداشتی به اصطلاحا وایتینگ واژن کمک می کند و شکل بهتری از اندام تناسلی خانم ها ایجاد می شود.

    سفد کردن واژن
    درمان تیرگی واژن با لیزر ژولیت

    سوالات متداول

    در ادامه این مبحث قصد داریم مهم ترین سوالاتی که از سوی مخاطبین عزیز این وب سایت مطرح می گردد را درج و پاسخ در خور آن را نیز قرار دهیم این گونه سایر افراد دیگری که مشابه چنین سوالاتی داشتند می توانند با مراجعه به این بخش هر گونه ابهامی با پرسشی در مورد هر یک از خدمات مهم و شناخت هر چه بهتر متخصص زنان دارند برطرف کنند.

    نتیجه گیری

    در این مقاله تمامی تلاش ما معطوف بر این بود بسیاری نکاتی که باید درهنگام انتخاب بهترین متخصص زنان و زایمان در نظر داشته باشید را یادآور شویم. در بخش دوم مقاله نیز تلاش کردیم در خصوص مرکزی که متخصص زنان و زایمان خوب در آن به ارائه خدمات می پردازد مباحثی را مطرح کنیم. امیدواریم که تمامی اطلاعات ارائه شده بتواند در مسیر گزینش پزشک و نیز مرکز درمانی مفید و سودمند واقع شود. شما می توانید در صورت هرگونه مشکلی در خصوص بیماری های زنان و زایمان به دکتر سوسن میرز امحمدی مراجعه کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    برچسب ها:
    پرسش و پاسخ تکمیلی

    سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

    2 دیدگاه ها
    1. Nima

      خانم دکتر نظرتون در مورد آزمایش اسپرموگرافی بعد از یه مدت کوتاهی رابطه چیه؟

      پاسخ
      • دکتر سوسن میرزا محمدی

        سلام دوست عزیز، در نظر داشه باشید که باید حتما فاصله بین انجام تست تا آخرین انزال (که به آن مدت زمان خودداری و یا امساک جنسی و یا Duration of Abstinence می گویند) باید بین 5- 2 روز باشد (اگر این مقدارکمتر از 2 روزبود رنگ متمایل به زرد بوده ولی در تحرک تاثیری ندارد اما اگر از 5 روزبیشتر باشد تعداد اسپرم ها زیاد می شود ولی بیشتر ان ها مرده اند و فاقد تحرک می باشند)

        پاسخ
    یک دیدگاه بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با پزشک